Godt nyt for B-mennesker

Eller… nyt er det måske ikke. Bare en anbefaling af den katolske blog “Bibelnyts Blog”, som har den gode påmindelse i dag:

Alt ligger foran os. Ikke alt har vi indflydelse på. Vi kan ikke forandre omstændighederne og for det meste heller ikke de mennesker, vi omgås og som måske volder os besvær. Men vi kan forandre os. Vi kan vælge vort eget sindelag, starte på en frisk.

Når vi bruger disse første minutter til at overgive Gud den kommende dag, så bliver også denne dag en dag, som Herren har skabt til vores glæde. Uanset hvad.

Jeg er ikke A-menneske. Tærten would agree. Jeg bærer stadig en teenage-agtigt modstand mod at gå tidligt i seng og tidligt op, selvom livets mange ansvar egentlig kræver det. Det betyder, at jeg i bund og grund synes at morgener er som tal: Uberegnelige og onde. Godt at få en opmuntring til at starte morgenerne et andet sted end der, hvor jeg måske nok er tilbøjelig til at lade dem begynde, nemlig i min søvnige sjæls sure fornærmethed…

4 tanker omkring “Godt nyt for B-mennesker

  1. Hvis man har brug for lidt hjaelp til at starte dagene paa en bedre maade vil jeg anbefale de daglige 10-13 minutter podcasts fra http://www.pray-as-you-go.org/
    I love starting my days listening to them (usually while still in bed)…and often find that throughout the day I have more of a God-consciousness because of it.

Hva' sir du?

