Manden fra Tilværelsen – manden fra Mormugao

Jeg indrømmer det gerne: Min mest populære blogpost nogensinde overhovedet har ikke at gøre med Jesus, mission, obskure film eller bibelen, men Povl Dissings korte skuespilkarierre i børne-tv med mesterværket “Manden fra Mormugao”. Flere tusinde eller i hvert fald halvandet har klikket ind på Tilværelsen for at læse nærmere om den vidunderligt absurd-poetiske tv-serie, og jeg vil naturligvis ikke skuffe mine mange trofaste (?) læsere for denne desværre alt for korte perle fra showet, som kan findes på DRs guldkaramelcentral dr.dk/bonanza. I det korte klip understreges “Manden fra Mormugaos” iboende quasireligiøsitet. Det er decideret ømt.

Måtte I alle vende tilbage og læse om den og glædes med mig!

3 tanker omkring “Manden fra Tilværelsen – manden fra Mormugao

  1. Det var dog et alt for kort klip…
    Dissing lagde måske ikke krop, men så i hvert fald stemme til andre Fjernsynfordig klassikere såsom fx den der med Kalle som sidder oppe i et træ, hvor Morfar sidder nedenunder og læser avis….

  2. I går 5. juni 2010 så jeg “Manden fra Mormugao”. i TV. Det er et lille mesterværk. Jeg blev helt lykkelig.

    KH Minna

Hva' sir du?

