Verdens 100 bedste film

… ifølge American Film Institute.

Det er kun amerikanske film, der er med på listerne, så derfor må man kigge forgæves efter Dreyer, von Trier eller “Anja og Victor”-filmene.

Jeg synes genreinddelingen er ret skør, men ellers er der nok interessante bud at finde på hvilke film, man mangler at få set. Jeg synes at “Mystery”-listen er den bedste! Hva syns du?

2 tanker omkring “Verdens 100 bedste film

  1. Jeg må se mig enig med dig, Frovin – Mystery er helt klart den bedste kategori. Er superglad for at se, at Hitchcocks mesterværk ‘Vertigo’ indtager førstepladsen, for den er intet mindre end genial. Desuden synes jeg ikke Disney fortjener at udfylde så stor en del af Animation-kategorien. Gangster-kategorien skuffer mig overordentligt meget. Hvad laver Scarface på 10.-pladsen bag ved Bonnie & Clyde og Pulp Fiction. Det er begge gode film, men ingen af dem overgår Scarface med en millimeter. Epic-kategorien virker meget gennemtænkt (i hvert fald i forhold til hvilke film jeg mener burde være der).

Hva' sir du?

