Helliget blive dit navn

Gud må selv gøre sit navn helligt hos os. Det kan vi ikke magte.

Vi kan ikke løfte hans navn så højt op som det bør være. Vi kan ikke lovsynge nok. Vi kan ikke prise hans navn nok. Også her slår vi ikke til, vore kræfter kommer til kort. Også her må vi bede Gud om at hjælpe os med at tilbede hans navn. Vi må bede hans Ånd om at åbne vore øjne så vi forstår ham rigtigt. Vi må bede Gud om at forme sande gudsbilleder i os.

Gud, at bede om at dit navn må være helligt for mig er at bede dig om at hjælpe mig med at tro. Hjælp mig så at dit navn, det skønneste af alle navne, også altid er skønt for mig.  Hjælp mig med at tro din hellighed og se den i det, du siger til mig. Hjælp mig så min tro på Gud ikke svæver frit, løsrevet fra hvem du er, men finder sin grund i dig.

Hva' sir du?

