Skærtorsdag

Jeg fryser i mit verdensskrud

o lad mig komme til dig, Gud

de fyrretusind blomster gror

og blir en mund af englekor.

Jeg isner i min kærlighed

før alle knogler går af led

du kære Far i himlen, ræk

mig varmen fra en vintergæk.

Er verden tom for livets brød

og gir det mindste strå et stød

så lad mig tø til næste marts

som is og bjerg og rosenkvarts.

Er verden blind for Åndens drag

så pluk mig i min sarkofag

hvor ingen mere ser mig dø

og plant i græsset dette frø.

Simon Grotrian

3 tanker omkring “Skærtorsdag

Hva' sir du?

