Farvel til en blog

Troende er jeg ikke blevet, men langt mere interesseret i religion og især i Jødedommen og Kristendommen.

Marcus Rubin fra Politiken har i det seneste års tid læst bibelen og kommenteret på det læste på sin blog – til tider har han også debatteret den skarpsindige Tærte. Men nu er det slut, for bibelen er ikke længere – heldigvis for Marcus kan den slutning måske blive en ny begyndelse… Det har været en lærerig oplevelse at følge en førstegangsbibellæser en lille smule, og man kan jo stadig læse bloggen selvom den ikke opdateres (- det er – uden yderligere sammenligninger – jo det samme med den gode bog)!

4 tanker omkring “Farvel til en blog

  1. Puha, jeg troede lige at overskriften gjaldt tilværelsen™ :S

    Jeg har også haft stor glæde af at følge med på bibelbloggen. Det er interessant at se, hvad andre får ud at at læse Bibelen, og jeg synes han gik til det med et åbent og fordomsfrit sind. Desværre har der sjældent været tid til at læse de korresponderende bibeltekster og et godt stykke henne i NT blev det lidt hæsblæsende at følge med.

    Er jeg i øvrigt den eneste der synses at Marchus Rubin blev lidt mundlam nogle kapitler inde i Åbenbaringen?

  2. Hvem ville ikke blive det, hvis man skulle forestille at trække nogle relevante og begavede pointer ud af det afsnit – helt uden forkundskaber? Huha!

  3. Jeg har det måske på samme måde. Det var derfor jeg var spændt på at se, hvad han fik ud af det. I stedet blev det til et resumé, som i øvrigt var ganske interessant, fordi det hævede sig langt over uendelige eksegetiske diskussioner om tolkningen af Johannes’ Åbenbaring. Måske det i virkeligheden har været bibelbloggens styrke hele vejen igennem.

Hva' sir du?

