Bøn og Guds gaver

”Selvom vi altid er i Guds nærhed, forekommer det mig, at de som praktiserer bøn er i Guds nærhed på en særlig måde, fordi de erfarer, at Han våger over dem, mens de øvrige kan være i Guds nærhed i adskillige dage uden at tænke over, at Han er der. Der er meget at fortælle om de glæder, som Herren giver dem, som er udholdende i deres bøn, men jeg vil ikke sige mere her, kun det at bønnen er døren til de store gaver, som Gud har givet mig. Hvis jeg ikke beder, er døren lukket, og så har Gud ingen mulighed for at få adgang til at give mig den glæde og godhed, som Han så gerne vil.”

Teresa af Avila.

Hva' sir du?

