Sfæriske efterårsdage i købstad

Valget lægger sådan en underlig urealistisk tåge over alting. Både tanker, udsyn og indsigt invaderes af det, der er demokratiets fest. Noget, der kalder sig Søren Salling, smiler fjernt/usikkert til mig fra hveranden lygtepæl, mens Anders Basbøll med det kække lokumsbrætskæg appellerer (uden held) til min indre VUer. I alle medier diskuteres tal- og bogstavkombinationer, og jeg, der altid har ment at tal er onde, må pludselig forholde mig til om jeg ønsker at forholde mig. Milliarder og millioner og procent er måske i virkeligheden det, der bestemmer alting?

Det hele er lidt som en meget lang udgave af det internationale melodi grand prix med dårligere musik. Jeg spørger mig selv hvad mine egne visioner for det her land egentlig går ud på, mens jeg tæller hele to folketingskandidater i min menighed.

Hvordan ville dit drømme-Danmark se ud?

4 tanker omkring “Sfæriske efterårsdage i købstad

  1. Tak for opbakningen Fro 😉

    Er du ved at være klar til Go? – Nissen har meldt sig på dit seminar. Det bliver jo sikkert konge-godt! 🙂

Hva' sir du?

