Biskoppen drømmer

I anledning af Danske Kirkedage bloggede biskop Arendt fra Haderslev stift nogle drømme for fremtidens folkekirke, og jeg vil gerne lige anbefale hans tanker. Arendt skriver bl.a.

Jeg drømmer om en kirke, hvor selve budskabet om Kristus fylder noget mere.

Læs mere her.

4 tanker omkring “Biskoppen drømmer

  1. Jep. Det minder mig om noget Viggo Mortensen siger i “Kristendommen under forvandling”, nemlig at udfordringen for hele bredden i folkekirken går på, at kunne “præsentere og repræsentere kristendommen”. Det syntes jeg simpelthen er genialt set – og jeg er ret overbevist om, at det bliver svært at finde nogen som helst i vores kære brede folkekirke, der vil være uenig med Mortensen i det!

    Udfordringen er da, at vi kan acceptere, at vi alle gør det på lidt forskellige måder. Nogle laver Alphakurser, andre pilgrimsvandringer, andre andet igen – alt sammen super (også selvom det ikke er arrangeret af en missionsforening eller en missionspræst!)

Hva' sir du?

