Grand Prix Glamour I

Vi kører denne uge et kort Eurovisionstema! Hurra! Det er jo i anledning af at det er på torsdag og lørdag den årlige sangerdyst finder sted fra Helsinki efter Lordis storsejr sidste år. Mere om dette års udgave senere.

Indtil da vil vi her på Tilvaerelsen give plads til en række af de perler, Grand Prixet har udgydt over os i årenes løb. Glæd jer!

I dag sætter vi fokus på hvorfor det tog Finland over 40 år at vinde det internationale Melodi Grand Prix.

Svaret? Ja, det får du – her:

Jukeboxen er opdateret med tre “perler” fra dette års grand prix. Just in case. 

9 tanker omkring “Grand Prix Glamour I

  1. oh no, skal vi nu til det igen 😦

    in the words of Joni Michell: “I wish I had a river I could cate away on”…

  2. jeg har prøvet, men jeg kan ikke! det er som med fasterlavn og talentshows endt med at blive til en altoverskyggende foragt i stedet, som jeg så nu prøver at løbe fra… men ja, jeg ser potentialet til latter, men kan bare ikke andet en at skærre tænder og græmmes….

    i’m scarred for life…

  3. Foragt du bare! Også det vil grandprixet omfavne og rumme i al sin rædderlighed. Det er det, der er så fantastisk ved det!

  4. Grand prix efter åbent hus plejer at virke fremragende: Vi havde stuen fuld af house warming, da Brd. Olsen vandt i Sverige – sikken en fest!

  5. jeg må indrømme, at jeg har stor personlig sympati for ham med brillerne, skægget og den grå vest.
    Jeg kan godt se det sjove i sådan en sang (den fik forhåbentlig ikke nogen points? Frovin?)

    Jeg ved ikke om der burde være hårdest straf for at skrive sådan en sang eller fremføre den offentligt. Jeg hælder nok mest til det sidste. Evt en kollektiv straf til det finske folk for at stemme den til eurovisionen..

  6. Din ven med briller og skæg (alle havde skæg i ’70erne) hedder Aimo Lehto. Men det vidste du sikkert!

    Jeg tjekkede lige, og Fredi & The Friends med “Pump Pump” fik i 1976 – det år, jeg blev født! – hele 44 points. Det var faktisk nok til en 11.plads, og dermed en af Finlands bedre resultater.

    Akja.

Hva' sir du?

